Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 9 mars, 2009

Eftersom jag är kvinna så måste jag göra flera saker samtidigt. Eller är det eftersom jag är kvinna kan jag göra flera saker samtidigt? Tja, i vilket fall som helst så brukar jag tillämpa principen när jag pysslar. Jag pysslar och gör något mer. Pysslandet brukar vara det som dominerar så det andra blir lite av bisysslor. Jag tittar alltså mindre på TV än jag lyssnar på TV 😉

När jag sitter och gör pärlor så brukar jag lyssna på ljudböcker. Det måste vara en av de största uppfinningarna i världen! Tänk att både kunna rulla pärlor och ”läsa” bok samtidigt. Funkar för övrigt också väldigt bra med ljudbok tillsammans med stryktvätt och diskning. Då blir det i alla fall uthärdligt att hushållsarbeta. Sitta i en solstol och brodera i sällskap med en ljudbok är inte heller fy skam. Det är nog bara en enda sysslesättning som jag provat som INTE funkat med ljudbok och det är att cykla på en motionscykel. Jag trampade på bra i en halv minut ungefär, sen glömde jag cykla och satt på cykeln och lyssnade. Det var inte särskilt bekvämt att sitta där och lyssna så jag klev av och satte mig i fåtöljen istället 🙂 Numera cyklar jag till något web-tvprogram – det funkar utmärkt. Gärna någon sjukhusserie. Jag har avverkat alla avsnitt av Sjukhuset sittandes på motionscykeln – fattar ni hur många mil jag cyklat!?

DVD-boxar är en annan suverän uppfinning! Man behöver inte passa tider eller vänta en hel vecka på nästa avsnitt och när man lyckats brodera fel och behöver fokusera till 100% på att få det rätt kan man pausa. Helt pysselanpassat alltså. I helgen broderade jag ut första säsongen av Cityakuten. Tänk er själva att få spendera 24 avsnitt tillsammans med George Clooney och ett maffigt broderi! Kan det bli bättre? Ja, det skulle förståss vara om jag fick brodera tillsammans med George Clooney, men jag antar att han inte broderar så mycket och jag vet att min man inte hade uppskattat att ha honom som inneboende 😉

Jag har ännu inte hittat något sätt att både sitta på nätet och pyssla samtidigt – det är en brist. Uppfinnare i alla länder förenen eder! Lös detta! Det kan väl inte vara helt omöjligt att hjälpa en stackars simultanberoende kvinna så att hon både kan surfa på nätet och brodera samtidigt!?

Read Full Post »